پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

سرداری که سادگی را ،از زرق و برق دنیا انتخاب کرد

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله ، اولین ساعات طلوع آفتاب بود که خبر رسید ، دلاوری از دلاوران دزفول عرش را بر فرش ترجیح داد ، و به سوی همسنگران و دو برادر شهیدش پیوست. 

حاج محمدرضا را همگان به سادگی و بی آلایشی می شناختند، مردی که کوله باری سخن از دوران مبارزه و جهاد در سینه داشت و نا گفته های فراوانی را با خود برد ، همیشه ساکت و آرام بود، دوست نداشت تا نامش بر زبانها بیفتد ، در میان نام و نشانهای فراوان دنیایی که با یکی از آنها برخی از افراد ضعیف النفس می توانند به مطامعی برسند و یا رسیده اند اما حاج محمدرضای دیار ما گمنامی را بر گزیده بود ؛ آرام زیست و آرام پرواز کرد.

فرمانده گردان عمار بود در زمان جنگ ، و استاد دانشگاه امام حسین در روزهای پس از جنگ. 

محمدرضای زمان مبارزات انقلاب ،با حاجی فرمانده گردان ، با حاجی سردار سرتیپ ، و با حاجی دکتر و استاد دانشگاه هیچ فرقی نداشت ، ساده بود و خاکی ، هیچ چیز نتوانست تا این مرد را تغییر دهد ، همان سادگی و آرامی را برای زندگی خود انتخاب کرده بود . می توانست ، اما نخواست! زرق و برق دنیا ، و نام و نشانهای دنیایی در برابر عظمت این مرد هیچ بود.

حاج محمدرضا صلواتی در جملاتی که در عاشورای سال گذشته بود که در گفتگو با یکی از جوانان شهر می گفت : فکر نکنید ما دیگر توانی نداریم هنوز هم انقلاب و روحیه انقلابی در رگ و ریشه ما وجود دارد، هر موقع که ولی تشخیص دهد در میدانیم مثل روزهای انقلاب و جنگ. می گفت در انقلاب اجازه ندادیم که یک ساواکی و ضدانقلاب در منطقه ما سکونت کند .  

حاج محمدرضا صلواتی در خانواده ایی تربیت یافت که هم مذهبی بودند و هم همگی رزمنده . پدرش با سفید مویش در جبهه ها در کنار فرزندان دیگرش به ندای امام خود لبیک گفته بودند . خانواده ایی که دو عزیز جوان خود را نیز در راه اسلام و دفاع از کشور تقدیم انقلاب کردند . 

حاج محمدرضا سردار آرام دوران انقلاب و جنگ ،آرام از میان همرزمانش و دوستانش پرواز کرد. یادش گرامی 

*علی صالحی زاده

نشریه مکتوب پلاک که از سال 1379 منتشر می شود و در سطح شهر توزیع می شود

نشریه پلاک

 

شماره 366 

 

تاریخ انتشار:8/4/94

* سال۹۴ سال انتخابات مجلس است و باز گروههای سیاسی در حال فعالیت و آرایش گرفتن برای انتخابات هستند. در دزفول نیز گروههای با چراغهای خاموش در حال یارگیری هستند ؛ شنیده شد که آقای آوایی نماینده پیشین مجلس با استعفا از وزارت صنایع خود را آماده حضور در این عرصه نموده است، گروههای اصلاح طلب نیز جلساتی بصورت منظم بصورت خانگی دارند و در حال رایزنی هایی هستند، آقای دوایی شهردار سابق نیز زمزمه های حضورش مدتهاست که بر زبانها می چرخد، آقای پاپی نماینده فعلی مجلس نیز که در این دوره توانسته است در مجلس بخوبی فعال باشد و در بین افراد صاحب نام مجلس جایگاه مثبتی دارد این روزها نیز برخی حامیان ایشان جلسات انتخاباتی و رایزنی هایی را با فعالین شهر داشته اند. یکی از سایتهای خبری نیز خبر از حضور آقای عظیم سرافراز برای انتخابات را منتشر نمود. بهرحال تازمان انتخابات زمان زیادی است که تلاش می کنیم اخبار انتخاباتی را بصورت کامل به اطلاع برسانیم. 

* قطع سیستم دیجتیال و دریافت شبکه های سیما که از طریق این سیستم قابل دریافت هستند بعنوان یکی از مطالبات مردمی مطرح می باشد که نیاز است صداوسیمای خوزستان در این خصوص آستین همت خود را بالا بزند، یکی از همشهریان گفت :یقیناً این سیستم و ضعیف بودن آن آمار استفاده از ماهواره را بالا خواهد برد. 

* سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان گفت: مسئولینی که زمانی جزء نزدیکان امام خمینی بودند با انتشار خاطراتی نادرست هدفی جز تحریف تاریخ و تغییر دادن مسیر خود و انقلاب ندارند. اندیشه امام خمینی در سخنرانی ها و نوشته های ایشان به روشنی مشخص شده است، مهمترین اصل ایشان استکبارستیزی در مقابل آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و دفاع از مستضعفین جهان است. 

* حسین قدیانی درباره حضور احمدی نژاد در جایگاه هنگام تشییع شهدا در وطن امروز نوشت: حرمتی دارد جایگاه مراسم تشییع شهدا، فلذا آن شست‌وشو نکرده از انحراف که لج‌بازی‌ها و کج‌مداری‌هایش در راه انداختن بساط فعلی بی‌نقش نبود، خودش هم اگر بالای جایگاه رفت، دوستان باید مانع می‌شدند؛ «زیگورات چغازنبیل» که نیست؛ «جایگاه مراسم تشییع شهدا» است! عاقبت این هم جزو پیام شهدا بود؛ مومن! از یک سوراخ، چند بار می‌خواهی گزیده شوی؟ 

*حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با فارس، با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری با رئیس جمهور از سوی برخی اصولگرایان به دلیل حمایت برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد. 

* روزنامه وطن امروز درباره ماجرای موسوم به بابک زنجانی دولت یازدهم نوشته است :بیژن نامدارزنگنه به جای پاسخگویی وشفاف سازی درباره موضوع «بابک زنجانی دوم» که این روزها در رسانه مطرح شده است،اعلام کرد طرح این مسئله کاملا در خدمت به آمریکاست! وزیر نفت اخیرا در گفتگو با هفته نامه اصلاح طلب «صدا»مطرح کنندگان موضوع بابک زنجانی دوم را متهم به خدمت رسانی به آمریکا کرد و طرح آن را خلاف منافع ملی دانست! موضوعی که وزیر نفتاز مطرح کردن آن هراس دارد، در صورت اثبات، ابعادی بسیار فراتر از پرونده مشابه دارد و انتقادات فراوانی را متوجه وی خواهد کرد.

* آیت الله العظمی سیستانی گفت: تمام این کارهایی که صورت گرفته و استقبالی که از مکتب اهل بیت (ع) شده را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستیم، چرا که با تلاش هایی که انجام داده شیعه امروز به عنوان یک محور بسیار مهم در منطقه و جهان شناخته شده و نمی توان تشیع را در مباحثات جدی دنیای امروز نادیده گرفت. 

* هرچه به ایام انتخابات نزدیکتر می شویم گروههای سیاسی برای حضور در میدان انتخابات بیشتر خیز بر می دارند در این میان برخی از ورشکستگان سیاسی در فتنه۸۸ از هم اکنون فعال شده و قصد تطهیر فتنه را دارند که باید عرض کنیم : کسانی که از فتنه گران به عنوان مظلوم با اهداف خاص سیاسی یاد می کنند به نظر می رسد که بسیاری از اتفاقات تلخی که در هشت ما فتنه انگیزی ضد انقلاب با یاری سران فتنه رخ داد را از یاد برده اند و دچار آلزایمر سیاسی عمدی شده اند.زیر سئوال بردن اصل انتخابات، تاکید بر تقلب در انتخابات بدون ارائه حتی یک سند، ایجاد اختلاف در صفوف متحد مردم و شکستن وحدت ویکپارچگی و تلاش برای ایجاد شکاف و دودستگی، کاهش ضریب امنیت اقتصادی کشور، تلخ نمودن کام مردم از بزرگترین حماسه انتخاباتی و حضور ۴۰ میلیونی پای صندوقهای رای، تهیه خوراک تبلیغاتی علیه نظام برای دستگاه رسانه‌ای امپریالیسم و صهیونیسم جهانی، ابهام آفرینی و بدبین نمودن عده‌ای از مردم نسبت به نظام عزیز اسلامی، قانون شکنی و پیگیری خواسته‌های نامشروع خود از طریق تحریک مردم و آوردن آنان به کف خیابانها، دروغ گویی در لباس منجی گری و تحریک جوانان به قانون شکنی، حمایت از اشرار و قانون شکنان با صدور بیانیه‌های پی در پی، کمک به ایجاد حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی در سطح کشور، تقویت جبهه متحد دشمنان و اپوزیسیون خارج نشین، بازی با آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب پروژه‌های آشوب افکنی به بهانه تقلب در انتخابات، مردم خداجو خواندن اوباش یزیدی که ناجوانمردانه به خیمه‌های مردم عاشورایی در شب عاشورا حمله کردند و این رشته سر دراز دارد و همه و همه از درون بیانیه های سیاه سیاسی فتنه گران و حمایت‌های آنان از جولان ضدانقلاب در کف خیابان‌ها ساطع شد. به نظر می رسد کسانی که فتنه گران را تطهیر می‌کنند سعی دارند از چنین مسائلی به راحتی چشم پوشی کنند، بساط دیگری برای ارتجاع سیاسی ایجاد کنند ؛نباید از یاد برد که بعد از این فتنه انگیزی‌ها بود که چند سال فضای سیاسی کشور و همچنین فضای بین المللی با بهانه‌سازی‌های سران فتنه به غرب علیه کشورمان فشارهای زیادی را حاصل کرد و باعث شد که غرب برای تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه ایران اسلامی تجهیز شود. به نظر می رسد فراموشی این موارد خطرناک در پشت خود افکار پلید و خطرناکی را در پی دارد. 

*نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در صفحه فیسبوک خود نوشت :آقای عطاءالله مهاجرانی برای این افتضاح چه پاسخی دارند؟بنا بر اسناد خارج شده از سیستم الکترونیکی سفارتخانه های عربستان سعودی، این کشور هزینه تحصیل برخی از وابستگان مقامات سیاسی سابق ایران را تأمین می کند. در سندی که روز گذشته به همراه حدود ۶۰ هزار سند دیگر از مجموع نیم میلیون سند خارج شده از سیستم الکترونیکی وزارت خارجه سعودی، منتشر شده است، آقای عطاء الله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای به سفارت سعودی در لندن درخواست کرده که این کشور هزینه تحصیل فرزند وی در مقطع دکتری را متقبل شود و این کشور نیز با این درخواست موافقت کرده است؛ بنابراین سند، فرزند آقای مهاجرانی قصد داشته در دانشگاه وارویک در شهر کاونتری تحصیل کند. 

جارچی :وقتی آقایان مدعی مردم تَقی به تُوقی می خورد سر از لندن در می آورند و وقتی سر درآخور بیگانه دارند چه می شود گفت،نوچه های این افراد فراری در کشور فراوان هستند و آرزوی بازگشت به قدرت را دارند!  

* در این شماره همچنین بیانیه انصار دزفول در خصوص سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در جمع مردم دزفول که در همین پایگاه در تاریخ اول تیرماه منتشر شد درج شده بود (لینک این مطلب اینجا) . و همچنین اعتراض انصار حزب الله به همایش دکتر شریعتی و تجلیل از یکی از سران فتنه توسط سخنران و سکوت فرماندار که در تاریخ 4تیرماه در همین پایگاه منتشر شد ،در پلاک مکتوب نیز درج شد (لینک این مطلب اینجا)

هشدار به مسئولان در خصوص حفظ خطوط قرمز نظام

زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در حضور فرماندار

«در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» این سخن ، دستور صریح رهبر معظم انقلاب است که مسئولان موظف به اطاعت هستند.

عده ای به بهانه گرامیداشت یاد دکتر شریعتی در دانشگاه آزاد گردهم  آمدند و سخنران مراسم یاد سران فتنه آمریکایی و اسرائیلی 88 را گرامی داشته اند و این در حالی است که فرماندار دزفول و برخی از اعضای شورای شهر در صف اول آن حاضر بودند و به خاطره این خط شکنی توسط سخنران مراسم - که تفکراتش بر همگان آشکار است - هیچگونه اعتراضی ننمودند و بدون هیچ اعتراضی تا پایان جلسه حاضر بودند.

فرماندار دزفول در این مدت نشان داده است که خیلی هم بی میل به حاشیه سازی برای شهرستان نیست .

تکلیف فتنه و فتنه گران مشخص است و اگر قرار است افرادی که پست دولتی و مسئولی در این شهرستان هستند خطوط قرمز نظام را زیر پا بگذارند نباید انتظار داشته باشند که دیگران ساکت بنشیند و نظارگر فتنه انگیزی و تجلیل از فتنه گرانی باشند که آبروی نظام را در اذهان جهانیان به سخره گرفتند و انگ تقلب را به پیشانی نظام اسلامی زدند، یقیناً این حرکات و حضور بویژه مسئولان رسمی در چنین جلساتی قابل تحمل برای ولایتمداران نخواهد بود.

حضور فرماندار که قرار است مجری انتخابات آتی مجلس باشد در چنین جلساتی با ترکیب مشخص نمی تواند وجهه ی خوبی داشته باشد.

یقیناً حزب الله به سبک برخی مسئولان ،محافظه کاری را در مسئله ایی که مقام معظم رهبری صراحتاً نظر داده  اند  رفتار نخواهد کرد.

دستگاههای مسئول نگذارند فضای شهر متشنج شود و در برابر زیر پا گذاشتن خطوط قرمز حساس باشند.

انصارحزب الله شهرستان دزفول 
تیرماه94

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام مطرح کردند:

«مهمترین خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای»


به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون بارها در دیدارهای مختلف ضمن تبیین سیاست نرمش قهرمانانه، چارچوب کلی و خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای را ترسیم نموده‌ و در بیانات گوناگون بخش‌های مختلفی از این خطوط قرمز را با مردم و مسئولین در میان گذاشته‌اند. ایشان در دیدار با مسئولان نظام نیز بار دیگر ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای، بخش‌های مهمی از خطوط قرمز مذاکرات را متذکر شدند که در جدول زیر مرور شده است.


مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام 2/4/1394:

1- عدم پذیرش محدودیتهای بلند مدت : ما برخلاف اصرار امریکایی‌ها محدودیتهای بلند مدت ۱۰، ۱۲ ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به هیئت مذاکره کننده گفته‌ایم. 

۲-  ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدودیت : در طول سالهای محدودیت هم باید تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد. آنها می‌گویند در مدت ۱۲ سال هیچ کاری نکنید اما این، یک حرف زور مضاعف و غلط مضاعف است. 

۳-  لغو فوری تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی : هنگام امضای موافقتنامه و سایر تحریم‌ها در فواصل معقول تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود. 

۴- منوط نشدن لغو تحریم‌ها به اجرای تعهدات ایران: لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود، نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم‌ها لغو شود، ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم. اجرائیات لغو تحریم‌ها باید با اجرائیات تعهدات ایران متناظر باشد.
5 - مخالفت با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس: ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس مخالفیم. چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست، بنابراین ما به آن بدبین هستیم. می‌گویند «آژانس باید اطمینان پیدا کند» این چه حرف نامعقولی است؟ چگونه اطمینان پیدا کند مگر اینکه وجب به وجب این سرزمین را بازرسی کند. 

۶- مخالفت با بازرسی‌های غیرمتعارف:  پرس و جو از شخصیتهای ایران و بازرسی از مراکز نظامی با بازرسی‌های غیرمتعارف و پرس و جو از شخصیتها را هم به هیچ‌وجه بنده موافق نیستم. بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم. 

۷- مخالفت با زمانهای ۱۵ و ۲۵ سال برای اتمام برخی موضوعات: زمانهای ۱۵ سال و ۲۵ سال که دائماً می‌گویند برای فلان چیز را هم ما قبول نداریم. این زمان مشخص است و تمام خواهد شد.

هر آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عیناً همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید بنابراین این خط تبلیغی غیرصحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرف نظر شده است، خلاف واقع و دروغ است.

نقل مکان جدید پلاک

 فعلا در اینجا در خدمت شما هستیم


از تاریخ 17 اردیبهشت سال جاری متاسفانه بلاگفا در کل کشور با مشکل مواجه شد و دیگر از آن تاریخ امکان بروز رسانی پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول (پلاک) مقدور نبود.


البته در طول این مدت فعالیت خود را داشته ایم و دوستان لطف نموده و مواضع انصار را در خصوص مسائل مختلف کشوری و شهری از طریق شبکه های اجتماعی (واتساپ) و نیز همکاری سایتهای خبری دزفول به اطلاع عموم برسانند . همچنین نشریات پلاک هر هفته در نمازجمعه توزیع شده است .


تلاش داریم کلیه مطالب انتشاری از سوی انصار دزفول در طول این مدت که وبلاگ نداشتیم در این پایگاه منتشر نماییم.


بسیاری از خوانندگان و همشهریان عزیز با ما تماس گرفته و جویای اخبار وفعالیت مجدد شدند ، ضمن عرض تشکر از همگی . فعلا تا راه اندازی مجدد بلاگفا در این پایگاه در خدمت شما هستیم.


انصارحزب الله شهرستان دزفول

 دوم /تیرماه/ نود و چهار