پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

نشریه پلاک شماره 363


تاریخ انتشار1394/3/4



به گزارش دزفول نیوز، نشریه تک برگ “پلاک” قریب به ۱۵ سال است که تقریباً همه هفته در نمازجمعه و برخی ادارات دزفول و مساجد توزیع می شود ، این نشریه که می توان گفت قدیمی ترین نشریه تک برگ توزیعی در شهرستان دزفول است بارها با خبرها و تحلیلهایی که ارائه داده است باعث بازتابهای گسترده ایی در شهرستان و حتی استان قرار گرفته است، بارها مورد خشم مسئولان قرار گرفت و تلاشهایی شد تا از انتشار این نشریه جلوگیری شود، اما انصارحزب الله دزفول که تهیه کننده ی این نشریه است با جدیت بر انتشار و توزیع آن اصرار نموده است . تا کنون ۳۶۳شماره از این نشریه منتشر شده است که در ذیل جدیدترین شماره آن را که در نمازجمعه ۸خرداد توزیع شده منتشر نمودیم:


* چند روز دیگر مراسم جشن میلاد امام زمان (عج ) است، از هم اکنون برخی ها در تدارک برپایی جشن سرور هستند، اما متاسفانه در این شب عزیز که باید باعث شادی دل آن حضرت شود برخی از حرکات بدور از ارزشهای اسلامی است،و یقیناً سبب رنجش آن وجود مبارک می شود، اول دستگاههای مسئول از هم اکنون تدابیری اتخاذ نمایند تا برخی ها به بهانه جشن اعمالی که سبب رنجش دل آن حضرت می شود نگردند و دوم این که خود مردم عزیز باید در برگزاری این جشن حرمتها را نگه دارند ، یقیناً پخش آهنگهای خاص و متاسفانه رقص هیچ جایگاهی در چنین شبی ندارد.همه باید در این شب عزیز آمربه معروف و ناهی از منکر باشند . در کتب دینی و اسلامی ما ذکر و دعا و برپایی احیاء در این شب امده است و حتی در بررسی تاریخی جشن های نیمه شعبان در همین دزفول خودمان و دیگر شهرها هیچ جا نیامده که بزن و بکوب راه بیندازیم بعد بگوییم برای آقا گذاشته ایم ! متاسفانه چند سالی است که در این شب در برخی مکانهای برپایی جشن نیمه شعبان کارهایی می شود که جز شرمندگی در محضر آن حضرت چیزی عاید نمی شود.


* امسال مراسمات«روز دزفول» با تلاش فرزندان دزفول نسبت به سال قبل بهتر ارزیابی شد، امسال رسانه ملی پر پیمانه تر وارد میدان شد و در اغلب بخشهای سیما به روز دزفول و مقاومت مردم در دوران جنگ تحمیلی و نیز بیان برخی خواسته های مردم اشاره شد. مراسمات این روز نیز با سخنرانی شخصیتهای مطرح کشوری و لشکری علاوه بر دزفول و تهران در ۴شهر دیگر کشور نیز برپا بود. نصب بنرهایی در بمناسبت این روز و نمایشگاه عکس در تهران از دیگر فعالیتهای زنده نگهداشتن این روز بود. بدین وسیله از همه عزیران و مسئولان ستاد ۴ خرداد سپاسگزاریم و امید که هرسال بهتر از سال قبل باشد و بتوانیم از این روز برای بیان خواسته ها و احیاناً کمبودها و رفع آنها استفاده نماییم. همچنین تلاش شود که فرهنگ مقاومت و ایثار و تعهد آن دوران به نسل فعلی منتقل شود؛ واین مطلب می طلبد که همه دستگاههای مسئول تلاش نمایند.


* در آستانه روز چهارم خرداد شعری در شبکه های اجتماعی – موبایلی، توزیع شد که به زعم حامیان این شعر و سراینده آن بیان مشکلات و ضعفهای شهر دزفول بود و پای و اساس این شعر احتمالاً به دلیل کنسرت اجرا شده ی اخیر بوده است ؛ اما آنچه مخاطب از این شعر و برداشتی که از دزفول می کند جز شهری که بدیهای امروزش ،خاطرات پر افتخار روزهای گذشته خود را بر باد داده است و مردمانش دیگر این وضعیت برایشان عادی شده است ، چیزی را عاید خوانده نمی کرد، برخی از حامیان این شعر که آن را در شبکه های موبایلی پخش می کردند، آن را تلنگر به مسئولین فرهنگی خطاب می کردند در حالی که بیان ضعفها نیز خود ادبیات درستی می طلبد و نباید به بهانه بیان ضعف ها و برخی ناهنجاری ها چشم خود را بر نکات مثبت و مسائل فرهنگی و مذهبی دزفول ببندیم.دوستان سعی کنند آبروی یک شهر را فدای احساسات نکنند. پخش اینگونه مطالب در فضای مجازی یقیناً فقط به دست همشهریان نمی رسد ، اگر یک غریبه چنین شعری را بخواند چه برداشتی از دزفول می کند؟! انصارحزب الله بلافاصله بعد از پخش این شعر یادداشتی را در فضای شبکه های موبایلی و برخی سایت های خبری منتشر کرد ، که متاسفانه هجمه هایی از سوی برخی دوستان به همراه داشت که باید عرض کنیم حرف بد ، بد است و آبی و قرمز نمی شناسد.


* استاندار خوزستان که روز چهارم خرداد به دزفول آمده بود و در مراسم این روز سخنرانی نمود در پاسخ به سوالی در توصیف یک جمله ای از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس و روز چهارم خرداد گفت: دم مردم دزفول گرم. خدمت ایشان باید عرض کنیم که آقای استاندار! دم مردم دزفول گرم است فقط شما استان نشینان بیشتر هوای این مردمی که مقاومتشان و زحماتشان در دوران جنگ و انقلاب مورد تجلیل شما قرار گرفته است، باشید . این حرفها و این تجلیل ها زمانی ارزشمند می شود که مردم خدمات مسئولان بالاتر را عملاً لمس نمایند.


* صادق سهرابی کشتی گیر وزن ۵۸ ایران که نشان مدال طلای قهرمانی آسیایی خود را که درسال ۲۰۰۵ درکشورژاپن کسب کرده بود ، به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدا مدال خود را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی تقدیم کرد. وی اکنون خدمت سربازی خود را در بسیج ادارات سپاه ناحیه دزفول طی می کند و این اقدام ارزشی خود را به میمنت روز چهارم خرداد انجام داد.


* در حالی که محمدباقر نوبخت ۵ اسفندماه سال گذشته صراحتا اعلام کرد که در سال ۹۴ بنزین و گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی گران نمی‌شود، اینک با تصویب دولت، از ۵ خرداد امسال بنزین و گازوئیل گران شد. و در جلسه مجلس در بررسی بودجه ۹۴ گفته بود که مردم بیش از این طاقت گرانی را ندارند. البته در دولت یازدهم از این دست اتفاقات و تناقضات زیاد اتفاق افتاده است ، امروز یک چیز می گویند و فردا آن را تکذیب می کنند.در خصوص گرانی نان نیز آقای سخنگو سال گذشته گفته بود دولت نان را گران نمی کند ، اما پس از چند روز نان گران شد با بهانه تغییر کیفیت ،اما آنچه تغییر نکرد کیفیت بود.


* با مصوبه ی مجلس ، مقرر شد همه ی ۲۵۰۰حزب ثبت شده در کشور از دولت کمک مالی دریافت کنند! این کمک بیهوده در وضعیت اقتصادمقاومتی، عملاً خارج از توان دولت و مجب ایجاد رانت و مجوز برای مشارکت دولت در امور حزبی و باندبازی با هزینه ملت خواهد شد.

جارچی: تا الان پشت پرده آقایان به احزاب مورد علاقه شان کمک می کردند از حالا رسماً جیب ملت برای حزب آقایان در اختیار می باشد!


* کالین پاول وزیر جنگ سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: نباید به قول سلمان و پسر درباره ی فتح ۷ روزه صنعا اعتماد می کردیم. سعودیها دست از مشاجره با ایران بردارند. ایران می تواند عربستان را ظرف چند ساعت به دوران پیش از صنعت بازگرداند و حتی یک خط تلفن هم پیدا نخواهد کرد که با ما تماس بگیرند.


* سخنگوی دولت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما سه شنبه شب هفته ای که گذشت گفت: «پیش از این قرار بود قیمت بنزین بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.»

جارچی:باقر خان ،عجب آدمی هستی تا دیروز رسماً گفتی بنزین گران نمی شه ، حالا منت سرمان می ذاری می گویی می خواستیم ۱۵۰۰توانش کنیم ،رئیس جمهور نگذاشت ، پس احتمالاً باید منتظر این قیمت در چند ماه آینده باشیم


* آیت الله مصباح یزدی، تکبر را ریشه انحرافاتی دانست که در عالم اسلام و در طول تاریخ انقلاب ایجاد شده است و تصریح کرد: مهم ترین عاملی که موجب شد برخی شخصیت های انقلابی دچار انحراف و فساد شدند، غرور بود؛ بنی صدر خود را در مقابل امام(ره) کسی می دانست و امام(ره) را به حساب نمی آورد و می گفت مردم به من رأی داده اند. حتی برخی افراد انقلابی هم می گویند ما امام(ره) و مردم را وادار کردیم که چنین و چنان کنند؛ یکی نیست بگوید اگر امام(ره) نبود شما کسی نبودید که مردم به حساب بیاورند؟ غرور اجازه نمی دهد به این مسأله فکر کنند.


* محمدرضا عارف در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای درخواست احمدی‌نژاد از وی برای پذیرش مسئولیت معاون اولی در دولت نهم گفته: بله؛ خیلی جدی به این مسأله اعتقاد داشتند. البته باید بگویم ایشان را بسیار خوب می‌شناختم، ولی باید بگویم کنار کشیدنم سیاسی نبود، بلکه به این دلیل بود که من اهل اجماع و مشورت و خرد جمعی هستم، اما آقای احمدی‌نژاد به هیچ وجه نسبت به این مسائل پایبند نبود و بیش از هر چیزی به نظر شخصیشان اعتقاد داشتند و همین مسأله موجب می‌شد من نتوانم با ایشان همکاری کنم. با توجه به این شرایط امکان نداشت بتوانیم با همدیگر کار کنیم چرا که دو منش کاملاً متفاوت اجرایی داشتیم.


* شجاعی کیاسری نماینده ساری در مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد از برخی چهره‌های سیاسی به نفع خود بهره خواهد برد، گفته: افرادی مثل ثمره هاشمی یا الهام جز چهره‌های شاخص سیاسی هستند که در‌‌ همان تعریف خاص اصولگرایی که احمدی‌نژاد به آن معتقد است، می‌گنجند. اعتقاد دارم با همین روشی که احمدی‌نژاد ادامه می‌دهد می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ نفر از افرادی که معاونین و وزرای سابق او هستند به مجلس بفرستد.


* کالب ماپین که از او با عنوان فعال ضدجنگ آمریکایی نام برده شده، در باره جریان سفر همراه با کشتی ایران به جیبوتی گفته: وقتی در جیبوتی پهلو گرفتیم، به مغازه‌ای رفتیم که آن‌جا بود. صاحب مغازه از ما پرسید از کدام کشور می‌آییم. وقتی گفتیم ایران، با هیجان خاصی گفت: “احمدی‌نژاد!” و به ما گفت که احمدی‌نژاد رهبر بزرگی در مبارزه با صهیونیسم و امپریالیسم بود.کارگران بی‌شماری هم در جیبوتی بودند که وقتی فهمیده بودند یک کشتی از ایران دارد در منطقه‌شان پهلو می‌گیرد، به استقبال ما آمدند و مشت‌هایشان را در هوا تکان می‌دادند و می‌گفتند: “الله اکبر. الله اکبر.” توجه داشته باشید که این کشور جیبوتی، روابط بسیار نزدیکی با غرب و آمریکا دارد.


*محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز در وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور ۷۳درصد از مردم ایران به پای صندوق‌های رأی گفت، فارغ از اینکه مردم به چه کسی رأی داده‌اند، این حضور یک واقعیت را به همه جهان ثابت کرد و آن اینکه مردم ایران با تهدید، تحریم و فشار از نظام جدا نمی‌شوند. دکتر ظریف این حضور را زمینه ساز شکست تحریم‌ها و تجدید نظر غربی‌ها در برخورد با مردم ایران با زبان تکریم و احترام ارزیابی کرد.


*حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مصاحبه با ستاد «تجمع اعتراضی مطالبه احقاق حقوق ملی» به بیان نقطه نظرات خود در خصوص روند مذاکرات و وظیفه مجلس و جنبش دانشجویی پرداخت. وی در بخشی از پاسخ به این سوال «به طور کلی روند مذاکرات تا کنون و آثار مثبت یا منفی آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» می‌گوید: «ما فعلاً نتیجهٔ مذاکرات را چیزی جز توهین بیشتر به ملت ایران ندیدیم. طبیعی است صبر ملت ایران به معنای پذیرش توهین‌ها نیست بلکه به عنوان یک دوران گذار برای کاهش شر دشمنان است. فعلاً چیزی جز انتظار وجود ندارد. نسبت به جبههٔ خودی هم چیزی جز خوشبینی وجود ندارد اما نتیجهٔ مثبتی در اقتصاد و … دیده نشده و لحن و رفتار آمریکا هم در مناسبات منطقه هیج تغییری نکرده. الآن مردم منتظر نتیجهٔ این اعتماد به دولتمردان و فرصت دادن به دشمنان برای سر عقل آمدن هستند‌».


* محسن رضایی در همایش نسیم ایثار در دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه آیا نیروهای مسلح در اماده‌باش کامل هستند، پاسخ داد که خیر، اکنون نیروهای مسلح در آماده‌باش به سر نمی‌برند، ولی نیروهای مسلح باید برای پاسخگویی قاطع به هر تهدید احتمالی کاملا آماده باشند.


* امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس ۲۷ در خصوص پیام این رزمایش گفت: فرزندان‌ ملت در ارتش و نیروهای مسلح در شرایط آمادگی رزمی کامل به سر می‌برند و دستانشان روی ماشه‌های سلاح‌هایشان قرار دارد و چنانچه دشمنی قصد تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد در همان نطفه خفه‌ خواهند کرد.


* حمید رسایی نماینده مردم تهران با استناد به سخنان رئیس جمهور در روز سه شنبه در جمع مردم غرب استان تهران که گفته است اقلیت کوچکی برخلاف اکثریت ملت که خواهان صلح هستند مخالف تعامل هستند تصریح کرد: آقای روحانی ! اکثریت ملت ایران خواستار صلح هستند ولی خواستار ذلت نیستند چرا که ۷۰ درصد مردم می‌گویند آمریکا پایبند به این مذاکرات نیست و ۷۳ درصد مردم معتقدند غنی سازی باید ادامه یابد؛ ۷۰ درصد مردم می‌گویند واردات باید کاهش یابد. آقای روحانی در سالروز آزادسازی خرمشهر گفته است ان‌شاءالله سرداران سیاسی ما خرمشهرهای جدید را که نفت، بنزین است از چنگال سازمان ملل آزاد می‌کنیم؛ ‌آقای رئیس جمهور خرمشهر جدید با شعار برد برد آزاد نمی شود ما خرمشهر را با شعار هیهات من‌الذله آزاد کرده‌ایم. وقتی ما خرمشهر را آزاد کردیم، دزفول و آبادان را ندادیم بعد مارش پیروزی بزنیم و با صدام تلفنی سخن نگفتیم و نگفتیم خزانه ما خالی است بلکه آقای هاشمی در حالیکه سیلوهای کشور خالی بود در نماز جمعه می‌گفت سیلوهای کشور پر است اما شما الان می گویید خزانه خالی است بعد می‌خواهید خرمشهر جدید آزاد کنید؟ هرگز آزاد نمی‌شود داعش به نزدیکی مرزهای ما آمده است.


*دولت یازدهم مردانی را سر کار آورد که خودشان روزگاری از بزرگ‌ترین منتقدان تصمیمات خلق الساعه دولت نهم و دهم بودند و نظر می‌رسید با حضور آن‌ها در مسند اجرایی، جنبه کار‌شناسی دولت در تصمیم گیری‌ها قوی تری از گذشته باشد. اما دولت تدبیر و امید در عرصه اقتصاد برعکس نامش، مسیر تدبیر را در پی نگرفت و با تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی در کنار اطلاع رسانی‌های دیر هنگام به مردم فضای اقتصاد کشور را در برهه‌های مختلف ملتهب‌تر کرد و به گفته اقتصاددانان انتظارات مردم در اقتصاد را به سمت ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی سوق داد. نمونه این گونه تصمیمات در دولت یازدهم زیاد است، اما ۵ مورد آن تبعات زیادی را در جامعه به دنبال داشت و موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخت:۱- سبد کالا؛ فستیوالی از بی‌تدبیری و ناهماهنگی ۲- افزایش ناگهانی نرخ قبوض آب و برق و گاز ۳- افزایش قیمت نان ۴- قصه یارانه نقدی در دولت یازدهم؛ کلکسیون تکذیب و تأیید از سوی دولتمردان ۵-گرانی بنزین در آستانه مذاکرات هسته‌ای

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.