پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول(پلاک)

شادی روح 2600شهید دزفول صلوات

نشریه پلاک از سال 1379 تقریبا بصورت هفتگی در نمازجمعه دزفول و برخی ادارات شهرستان توزیع می شود


نشریه پلاک شماره 364


تاریخ انتشار1394/3/21


* در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر که با حضور  اعضای  آن تشکیل شد حاج آقا  قاضی امام جمعه دزفول، با تاکید برشناخت موضوعات مهم شهر گفت: باید در مسائل مهم و حساس شهر تصمیم گیری دقیقی صورت گیرد و با جدیت و در راستای قانون اجرا شود. ایشان برای رفع مشکلات موجود در تمام بوستانها خصوصا بوستان  علی کله تصریح کرد: باید تدابیری اندیشید که از بوجود آمدن فضای نامناسب جلوگیری کرد از جمله، تعطیل بودن این تفریحگاه در روز در ماه مبارک رمضان، کنترل پخش موسیقی، استخدام افراد باانگیزه و با مسئولیت در حراست و قایقهای گشت اخلاقی.


پلاک: نظارت و حضور قاطع نیروی انتظامی در اماکن تفریحی یکی از خواسته های مردمی است. البته نیروهای بسیجی ستاد امربه معروف و نهی از منکر دزفول با همکاری ناجا و دستگاه قضایی توانسته اند حضوری فعال در منطقه علی کله داشته باشند که قابل تقدیر است.


*دکتر زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی می‌گوید: نوادگان حضرت امام(ره) برای ما محترمند و ما موظفیم که به آنها احترام بگذاریم اما این احترام باید در صورتی بر آن تأکید شود که آنها خودشان را در چارچوب نگاه امام به ظهور و بروز برسانند. مجموعه‌هایی که باید تلاش کنند تا نماد امام را آنگونه که بود برای نسل امروز و آینده به نمایش بگذارند در ظاهر مسیری را طی می‌کنند که ماحصل آن با اندیشه امام فرسنگ‌ها فاصله دارد، بنابراین در مقام تحریف ما مشاهده می‌کنیم در حالی که مؤسسه نشر آثار امام(ره) باید صیانت و پاسداری و دقت داشته باشد، اینگونه عمل نمی‌کند.خود مؤسسه نشر آثار امام(ره) به یک کانون فعال تبدیل شده و به طور مثال سایت جماران که با نام جماران قرین بوده و بناست از آن تریبون صحبت کند، گروه‌گرایی و جناح‌بازی می‌کند.


* حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته: موضوع انرژی هسته ای تنها یک مصداق و بهانه دشمن برای ایجاد استحاله در نظام دینی ماست. دشمنان ما با وجود ناکام ماندن توطئه هایشان در بسیاری از عرصه ها، حتی لحظه ای از دشمنی با ما غافل نخواهند شد؛ از این روی، همواره باید مراقب توطئه آنان باشیم.


*دو هفته پیش آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در نشست سراسری فرمانداران سخنرانی کرد؛ زمانی‌که دبیر شورای نگهبان بر حسب وظیفه و براساس علت حضورش در آن نشست وارد فضای انتخابات شد و حوادث سال ۸۸ و فتنه را یادآوری کرد و تذکر داد که این قضیه، مسئله روز است و همچنان ادامه دارد و... به ناگاه عده‌ای از حضار شروع به همهمه و سروصدا کردند تا مانع ادامه سخنان آیت‌الله جنتی شوند و گویا این موضوع در طی سخنرانی وی چندبار تکرار شد و آیت‌الله جنتی با شکیبایی و متانت با آن برخورد کردند.

جالب آنکه دکتر روحانی در همین نشست از برخوردهای غیراخلاقی و به‌دور از شأن و شئون صاحب‌منصبان شکوه و گلایه کرده بود. با عبور از آنچه گذشت، لازم است به آنچه دبیر شورای نگهبان در این نشست گفت و برخی آن را برنتابیدند و سخیفانه واکنش نشان دادند، بیشتر دقت شود.آیت‌الله جنتی پس از آنکه «فتنه» را مسئله روز دانست و از مخاطبان خواست این موضوع را باور داشته باشند؛ زیرا این داستان همچنان ادامه دارد، گفت: «فتنه‌گرها هنوز هستند و موضوع را رها نکرده‌اند و گاهاً برخی از پست‌ها و مقامات را تصرف می‌کنند و کسانی که این پست‌ها را به آنها می‌دهند، باید در قیامت پاسخگو باشند».واکنش پرخاشگرانه و بی‌ادبانه به این سخنان که مصداق معینی در کنارش ارائه نشده، در گام اول تأیید سخنان دبیر شورای نگهبان است و در گام دوم این پیام را منتقل می‌کند که معترضان یا مصداق این نظر هستند و یا کسانی هستند که آگاهانه مسیر فعالیت برخی فتنه‌گران را هموار کرده‌اند.


پلاک : این نمونه ادب مدعیان اخلاق است، وقتی فرمانداران اینگونه بی ادبی کنند پس چه انتظاری از بقیه و عوام باید داشت؟! ثمره ی نفاق همین است ، منافق بلاخره یک زمانی پرده از چهره خود بر می دارد! شنیده ها حاکی است که یکی از استانداران هتاکانه به آیت الله می گوید شما هم باید در آن دنیا پاسخگوی اعمال خود باشی.فتنه در برخی ها ریشه دار است وربطی به جایگاه آنان ندارد. آب نیست وگرنه ماهی گیران قهاری هستند به وقت خود.


* محمدجواد لاریجانی در گفتگویی با تسنیم گفت: ما از احمدی نژاد حمایت کردیم اما زمانی که انحراف این فرد هویدا شد در مقابل‌ وی ایستادیم. یک تفاوت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هم همینجاست که ما در مقابل انحراف حتی در جبهه خودمان می‌ایستیم ولی اصلاح‌طلبان هرگز.


* آیا اینکه همه امورات کشور را به مذاکرات هسته ایی گره داد ، کار درستی است؟آیا واقعا با توافق با کشورهای 5+1 همه ی مشکلات کشور حل می شود؟آیا با این مذاکرات از عزت ملی کشورمان دفاع می شود؟ یک نمونه از توافقات آقایان در ژنو را مرور کنیم: ما برای راکتور قدرتی که در بوشهر 1000مگاوات برق تولید می کند ، سالانه به چیزی حدود30تن اورانیوم غنی سازی شده نیاز داریم ، بعد آقایان در لوزان پذیرفته اند که سالانه بیش از 300 کیلو گرم اورانیوم غنی سازی شده نیاز نداریم ، با این حساب بوشهر را نیز باید تعطیل کنیم. اروپاییان که یک گرم به ما اورانیوم نخواهند داد ، آیا باید به این نوع مذاکرات امید داشت. هرچند که همه 5+1 اعلام کرده اند که تحریم ها همگی برداشته نخواهد و بخشی حذف می شود به شرط تایید آژانس ، آژانسی که تحت نظر آنان است.


* دیدار اخیر طیفی از دانشجویان با هاشمی رفسنجانی که بصورت گزینشی صورت گرفته، برخلاف اخبار رسمی منتشر شده در رسانهها با حاشیههای قابل توجهی روبرو بوده که از آن جمله میتوان به اعتراض برخی از دانشجویان به بخشهایی از سخنان هاشمی اشاره کرد.در حالی که سایت هاشمی رفسنجانی با انتشار خبر دیدار گزینشی دانشجویان و هاشمی رفسنجانی و شرح حاشیهنگاریهای احساسی تلاش کرد این دیدار را یک دیدار دانشجویی موفق توصیف کند، اخبار غیر رسمی حاکی از اعتراض تعدادی از حاضرین در جلسه به سخنان هاشمی رفسنجانی در این دیدار بوده است. برخی حاضرین در جلسه مذکور به خبرنگار فردا اعلام کردند، پس از سخنان هاشمی پیرامون موضوع رفع حصر سران فتنه که در واقع پاسخی بود به انتقاد تعدادی از حاضرین درباره موضوع حصر سران فتنه، وی از شرایط خوب سران فتنه در حصر سخن گفته شده و با انتقاد از دانشجویان، اعلام شده است که شرایط سران فتنه آنچنان هم که در اخبار تبلیغ می شود بد نیست. این در حالی است که همین سخنان موجبات اعتراض تعدادی از حاضرین را فراهم کرده است به نحوی که معترضین از سوء استفاده جریان حامی هاشمی از بدنه فتنه برای تحقق اهداف خود و رسیدن به قدرت سخن گفته و ابراز گلایه کردهاند.


*علاوه بر اینکه طرف آمریکایی حتی تعهدات خود در لوزان را «دبه» کرده، لغو تحریم ها را نپذیرفته و لیست بازرسی و بازجویی از مراکز هسته ای و دانشمندان هسته ای را ارایه و خواستار شده، در آخرین پیشنهاد خود چارت تشکیلاتی برخی نهادها را نیز مطالبه کرده است.علاوه بر اینکه طرف آمریکایی اعلام کرده با توافقی که در نهم تیر(انتهای ژوئن) انجام خواهد شد هیچ تحریمی اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی لغو نخواهد شد لیست اسامی ۲۹ نفره ای از دانشمندان ایرانی که حتی در زمینه های غیر هسته ای نیز فعال هستند را جهت بازجویی مطالبه کرده است. این اساتید مربوط به اکثر دانشگاههای کشور اعم از «صنعتی شریف»،‌ «شهید بهشتی»‌، «مالک اشتر»، ‌«صنعتی اصفهان»‌، «تهران»، ‌«صنعتی کرمان» و ‌‌«دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته» و... هستند.همچنین طرف غربی خواستار آن شده که چارت برخی از نهادهای نظامی از جمله «ارتش جمهوری اسلامی»،‌‌‌ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»‌،‌ «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»(و نهادهای وابسته به آن) و...و همچنین گزارشی از وضعیت «معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری» ارایه شود.

گفته می شود تیم مذاکره کننده ایرانی به شدت از این درخواست غیرمتعارف آمریکاییها اظهار تعجب کرده و به شدت مخالفت خود را با آن اعلام داشته است.


* بررسی گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور از رقم 104 هزار میلیارد تومان در سال 1391 به حدود 174 هزار میلیارد تومان در سال 1393رسیده‌است که رشدی 67 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین رقم نقدینگی کشور نیز از 460 هزار میلیارد تومان در پایان سال 1391، با رشدی به میزان 70 درصد به عدد 782 هزار میلیارد تومان در سال 1393 رسیده ‌است. این ارقام از یک طرف بر خلاف اعلام دولت مبنی بر خزانه خالی و تنگنای مالی دولت و از طرف دیگر حکایت از عدم توفیق در سیاست کنترل رشد نقدینگی دارد. نسیم نوشت، البته تغییرات متوالی آمارهای پولی کشور و گزارشات آماری متفاوت در این راستا ابهام‌آمیز است.

*  آیت الله جوادی آملی در جمع اعضای ستاد مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان قم گفته: می‌شود کسی که ظاهرش انسان است، باطنش حتی از حیوان نیز پست‌تر باشد چرا که حتی سگ شکاری قابل تربیت است که برود و شکاری مانند کبک که دارای گوشت لذیذی است را شکار کند و با وجود گرسنگی به آن امانت خیانت نکند و آن را برای شکارچی بیاورد، این شکار سگ شکاری حلال است اما کسی که اختلاس می‌کند و رومیزی و زیر میزی می‌گیرد و در امانت خیانت می‌کند از آن حیوان نیز پست‌تر می‌شود. پس امکان دارد انسانی دارای باطنی پست‌تر از حیوان باشد؛ امام سجاد و امام صادق(ع) در صحرای عرفات باطن بسیاری از افراد را به یاران خاص خود نشان داد و آنان دیدند که باطن بسیاری از افراد با ظاهر انسانی شان متفاوت است.


* حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادداشتی با عنوان «هاشمی در رأس فتنه تحریف امام» را در سایت شخصی خود منتشر کرده و نوشته: هاشمی نشان داده که می‌خواهد همواره مطالبی شاذ و بر خلاف محکمات امام راحل را به نسل امروز تحمیل کند. چه کنیم وقتی هاشمی، خود اصرار به چنین وضعیتی دارد!؟ با این حساب معلوم نیست چرا برخی اصرار دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، نشان دهند و دائماً اصرار دارند هاشمی را از برخی ویژگی‌هایی که او خود به آنها اصرار دارد، تبرئه و فضایلی را برای وی برشمرند که هاشمی امروز یا آن ویژگی‌ها را فضیلت نمی‌داند و یا تعریفی دیگر از مصادیق این فضائل دارد. صریح‌تر می‌گویم، هاشمی را باید رأس فتنه سال 88 و رأس جریان تحریف امام دانست، این چیزی است که او خود به آن اصرار دارد و هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار دارد، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داریم باشد.


* بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان منحله جریان فتنه که در آتش افروزی های سال 88، نقش محوری داشت به همراه همسرش به ایالات متحده آمریکا خواهد رفت و در این کشور مقیم خواهد شد.


* حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست گفته‌ است:«ما باید بتوانیم سوختی که حداقل آلودگی را دارد در اختیار مردم قرار دهیم. در این کار دولت قدم‌های خوبی برداشته است که بنزین پتروشیمی را کنار گذاشته و بنزین یورو ۴ را در کلان‌شهرها در اختیار مردم گذاشت، استانداردها را شروع کرد و سخت‌گیری‌هایی را در این راستا انجام داد که آثارش را دیدید.»

به نظر می‌رسد باز هم پای مشاوران و مسئولانی در میان است که به هر دلیل-از جمله پوشش دادن کم‌کاری‌ها- اطلاعات دقیقی به رئیس‌جمهور منتقل نمی‌کنند. چرا؟ دلایل ساده و واضحی وجود دارد. فارغ از اختلاف نظر‌های بسیار جدی مدیران دولتی با مجلس و کارشناسان «غیر دولتی» و حتی بعضا دولتی بر سر آلاینده بودن یا نبودن بنزین پتروشیمی و گزارش ۳ کمیسیون تخصصی انرژی، بهداشت و اصل ۹۰ مجلس که این ادعای دولتی‌ها را رد می‌کند، حتما این واقعیت به رئیس‌جمهور محترم کشورمان منتقل نشده است که در دولت یازدهم تا امروز حتی قطره‌ای به تولید بنزین یورو ۴ کشور اضافه نشده است و تنها واحد عمده تولید بنزین یورو ۴ کشور یعنی پالایشگاه اراک در سال ۹۱ راه‌اندازی و تکمیل شد. به جز پالایشگاه اراک، میزان بسیار اندکی بنزین یورو ۴ یا نزدیک به یورو ۴ در پالایشگاه تهران تولید می‌شود که واحد تولید‌کننده این بنزین نیز در دوره گذشته راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است. به دلیل منتقل نشدن واقعیت‌ها به رئیس‌جمهور محترم کشورمان، ایشان افتخاری را برای دولت متبوع خود بر‌می‌شمرند که هیچ نقشی در آفریدن آن نداشته‌اند. طبعا کسانی که بنزین یورو ۴ را «تولید» کرده‌اند نسبت به کسانی که آن را «توزیع» کرده‌اند به افتخار کردن به این دستآورد محق‌تر هستند.

واقعیت دردناک‌تری که قطعا رئیس‌جمهور محترم از آن اطلاع نیافته‌اند آن است که در دولت یازدهم نه تنها به تولید بنزین یورو ۴ در کشور قطره‌ای اضافه نشده و بهره‌برداری از پروژه‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها به دلایل مختلف مکررا به تعویق می‌افتد، بلکه حتی تولید همان میزان بنزین یورو ۴ را هم نتوانسته‌اند نگه دارند و امروز چیزی به عنوان بنزین یورو ۴ در کشور تولید نمی‌شود. بر اساس اسناد وزارت نفت در دولت یازدهم، در کل سال ۹۳ چیزی به عنوان بنزین یورو ۴ در کشور توزیع نشده است و تنها ۱۴ میلیون لیتر در روز (که کفاف مصرف ۳ کلانشهر تهران و کرج و اراک را هم نمی‌دهد) بنزین «اصلاح‌شده» که با یورو ۴ تفاوت‌های چشمگیر دارد در کشور توزیع شده است. به عبارت دقیق‌تر وزارت نفت در دولت یازدهم حتی توانایی محافظت و استفاده از این دستآورد را نیز نداشته است چنانکه پالایشگاه اراک به عنوان تولید کننده اصلی بنزین با کیفیت در یک سال گذشته با حوادث متعدد مواجه شده است. البته از وزیری که در دوره قبلی مسئولیت خود حتی یک سنت هم برای احداث پالایشگاه‌های جدید یا بهینه‌سازی کیفیت محصولات پالایشگاه‌های موجود سرمایه‌گذاری نکرده است این بی‌توجهی چندان دور از ذهن نیست اما ارائه اطلاعات اشتباه یا ناقص به رئیس‌جمهور موضوع دیگری است. اما این همه ماجرا نیست. قرار بود با توقف تولید بنزین پتروشیمی (که هنوز هم مجلس در انتظار دریافت اسناد مربوط به آلایندگی آن است)، بنزین یورو ۴ به جای آن به کشور وارد شود. اما بررسی‌های مجلس نشان داد که بنزین وارداتی نه تنها یورو ۴ نیست بلکه بعضا استانداردهای یورو ۲ را نیز پاس نمی‌کند. در حالی که این بنزین بعضا با قیمتی گران‌تر از بنزین یورو ۴ فوب خلیج‌فارس به کشور وارد می‌شود. اگرچه اسناد متعددی از آنالیز کیفیت بنزین وارداتی در رسانه‌ها منتشر شده اما احتمالا به اطلاع رئیس‌جمهور محترم رسانده نشده است که کار به جایی رسیده که مدارک بنزین وارداتی حتی در اختیار نمایندگان مجلس هم قرار نمی‌گیرد. در حالی که اغلب مطلعان، واردکنندگان اصلی بنزین به کشور را می‌شناسند.اسناد بنزین توزیع شده در کشور هم نشان می‌دهد که خبری از بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های سوخت کشور نیست. به همین دلیل به نظر می‌رسد دولت یازدهم به جای افتخار به دستآوردهایی که متعلق به دیگران است، بهتر است با تسریع در اجرای پروژه‌های پالایشی نقشی واقعی در بهبود کیفیت سوخت ایفا کند. به عنوان مثال، تسریع در احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تزریق به موقع منابع مالی و تولید بنزین و گازوئیل با کیفیت در این پروژه بزرگ ملی می‌تواند نقش دولت یازدهم در این زمینه را پررنگ‌تر نشان دهد. وگرنه توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ یا نزدیک به یورو ۴ پالایشگاه اراک در تهران و تحویل گاز به نیروگاه‌های تهران به جای مازوت آن هم از محل پروژه‌هایی که با پیشرفت بالای ۹۰ درصدی تحویل دولت شده‌اند چندان نمی‌تواند برای دولت افتخارآمیز باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.